ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Refundacje kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnegoDrukuj informacjęSprawa: Refundacje kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego

Szczegóły informacji

Refundacje kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Centrum Aktywizacji Zawodowej

Ogłoszono dnia: 2014-03-20 12:39:40

Termin załatwienia

Od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 - 15:00

Osoba kontaktowa

Katarzyna Ratajczak - pośrednik pracy, Anna Szymaniak – pośrednik pracy

Miejsce załatwienia

załatwienia
  • Powiatowy Urząd Pracy w Krośnie Odrzańskim ul. Piastów 10 B 66 – 600 Krosno Odrzańskie pok. 025 Katarzyna Ratajczak - pośrednik pracy  683830306;
  • Powiatowy Urząd Pracy w Krośnie Odrzańskim Filia w Gubinie ul. Obrońców Pokoju 20 66-620 Gubin pok.07 Anna Szymaniak – pośrednik pracy 684558221;
  • Powiatowy Urząd Pracy w Krośnie Odrzańskim Filia w Gubinie ul. Obrońców Pokoju 20 66-620 Gubin pok.07 Monika Kluczycka – pośrednik pracy,  684558221 (dot. kosztów wyposażenia stanowiska pracy ze środków PFRON).

Telefon kontaktowy

Krosno Odrzańskie - 683830306, Gubin - 684558221

Adres e-mail

Sposób załatwienia

Wnioski można składać osobiście, korespondencyjnie lub elektronicznie, pozostałe formalności wymagają kontaktu osobistego w terminie wskazanym przez pracowników urzędu.

Miejsce odbioru

  • Powiatowy Urząd Pracy w Krośnie Odrzańskim ul. Piastów 10 B 66 – 600 Krosno Odrzańskie pok. 025 Katarzyna Ratajczak - pośrednik pracy  683830306;
  • Powiatowy Urząd Pracy w Krośnie Odrzańskim Filia w Gubinie ul. Obrońców Pokoju 20 66-620 Gubin pok.07 Anna Szymaniak – pośrednik pracy 684558221;
  • Powiatowy Urząd Pracy w Krośnie Odrzańskim Filia w Gubinie ul. Obrońców Pokoju 20 66-620 Gubin pok.07 Monika Kluczycka – pośrednik pracy,  684558221 (dot. kosztów wyposażenia stanowiska pracy ze środków PFRON).

Wymagane Dokumenty

  1. Wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy;
  2. Załącznik nr 1 (Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis);
  3. Załącznik nr 2 (Informacja o otrzymanej pomocy de minimis - zaświadczenia o pomocy de minimis otrzymanej w okresie obejmującym bieżący rok podatkowy i poprzedzające go dwa lata podatkowe oraz informacje o innej pomocy dotyczącej tych samych kosztów kwalifikowanych  (w przypadku uzyskania takiej pomocy);
  4. Kopia dokumentu potwierdzającego oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności –
    w przypadku braku wpisu do Krajowego Rejestru Sadowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
  5. Koncesja lub pozwolenie na prowadzenie działalności w przypadku, gdy przepis prawa wymaga ich posiadanie do prowadzenia działalności;
  6. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu lub siedziby miejsca prowadzenia działalności,
    w którym zostanie wyposażone lub doposażone stanowisko pracy (w przypadku stacjonarnego stanowiska pracy);
  7. Inne wymagane dokumenty (wg załączników we wniosku).
Wymagane dokumenty przy refundacji wyposażenia stanowiska pracy dla osoby niepełnosprawnej ze  środków PFRON:
  1. Wniosek o przyznanie refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy dla osoby niepełnosprawnej;
  2. Załącznik nr 1 (Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis);
  3. Załącznik nr 2 (informacja o otrzymanej pomocy de minimis - zaświadczenia o pomocy
    de minimis otrzymanej w okresie obejmującym bieżący rok podatkowy i poprzedzające go dwa lata podatkowe oraz informacje o innej pomocy dotyczącej tych samych kosztów kwalifikowanych
    (w przypadku uzyskania takiej pomocy);
  4. Wpis do ewidencji działalności gospodarczej dla osób fizycznych (CEIDG) lub aktualny odpis
    z Krajowego Rejestru Sądowego (ważne 6 miesięcy od daty wystawienia);
  5. Koncesja lub pozwolenie na prowadzenie działalności w przypadku, gdy przepis prawa wymaga ich posiadanie do prowadzenia działalności;
  6. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu lub siedziby miejsca prowadzenia działalności,
    w którym zostanie wyposażone lub doposażone stanowisko pracy (w przypadku stacjonarnego stanowiska pracy).
 

Uwagi

O refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego może ubiegać się podmiot prowadzący działalność gospodarczą, niepubliczne przedszkole, niepubliczna szkoła i producent rolny, który:
- prowadzi działalność gospodarczą w rozumieniu przepisów o swobodzie działalności gospodarczej, przez okres 6 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku, z tym, że do wskazanego okresu nie wlicza się okresu zawieszenia działalności gospodarczej, a w przypadku przedszkola i szkoły - prowadzeniu działalności na podstawie ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty przez okres 6 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku;
- nie zmniejszył wymiaru czasu pracy pracownika i nie rozwiązał stosunku pracy w drodze wypowiedzenia dokonanego przez podmiot, przedszkole lub szkołę bądź na mocy porozumienia stron z przyczyn niedotyczących pracowników w okresie 6 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku oraz w okresie od dnia złożenia wniosku do dnia otrzymania refundacji;
- nie zalega w dniu złożenia wniosku z opłaceniem należności na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy oraz Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Fundusz Emerytur Pomostowych, innych danin publicznych oraz nie posiada nieuregulowanych zobowiązań cywilnoprawnych ;
- nie posiada w dniu złożenia wniosku nieuregulowanych w terminie zobowiązań cywilnoprawnych;
- nie był karany w okresie 2 lat przed złożeniem wniosku za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu, w rozumieniu ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (Dz. U. Nr 88 poz. 553 ze zm.).
Producent rolny dołącza dodatkowo:
- oświadczenie o prowadzeniu gospodarstwa rolnego w rozumieniu przepisów o podatku rolnym lub prowadzeniu działu specjalnego produkcji rolnej w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych lub osób prawnych przez okres co najmniej 6 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku.
- dokumenty potwierdzające zatrudnienie w okresie 6 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku w każdym miesiącu co najmniej jednego pracownika na podstawie stosunku pracy w pełnym wymiarze czasu pracy oraz dokumentu potwierdzającego jego ubezpieczenie.
Wysokość refundacji wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego nie może przekroczyć 6-krotności przeciętnego wynagrodzenia.
Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotne zostaje dokonana na wniosek podmiotu po przedłożeniu rozliczenia zawierającego zestawienie kwot wydatkowanych od dnia zawarcia umowy o refundację do dnia wskazanego w umowie. Powiatowy Urząd Pracy przed dokonaniem wypłaty refundacji i skierowaniem bezrobotnego stwierdza utworzenie stanowiska pracy, jego wyposażenie lub doposażenie.
Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego jest przyznawana jako pomoc de minimis.
Pracodawca, który otrzymał refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego, jest obowiązany dokonać zwrotu otrzymanych środków wraz z odsetkami, jeżeli zatrudniał na utworzonym stanowisku pracy skierowanego bezrobotnego lub skierowanych bezrobotnych łącznie w pełnym wymiarze czasu pracy przez okres krótszy niż 24 miesiące albo naruszył warunki umowy o refundację.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy;
  2. Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych;
  3. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 11 marca 2011 r. w sprawie zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy dla osoby niepełnosprawnej.
 

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony